ست کردن پرده و مبل: نکات مهم و آموزشی

چند نکته مهم برای ست کردن پرده با مبل

۱. شناخت نظریه رنگ‌ها

شناخت مناسب از نظریه رنگ‌ها یک گام مهم در فرآیند طراحی داخلی است، به ویژه زمانی که قصد ست کردن پرده با مبل را داریم. با تعیین رنگ‌هایی که با هم تناسب دارند شروع کنید.

انتخاب رنگ‌های مشابه می‌تواند راهی عالی برای دستیابی به یک نگاه منسجم و یکپارچه باشد. به یاد داشته باشید که یکی از عناصر کلیدی در بازی با رنگ‌ها، تعادل بین سایه‌های پر رنگ با کم‌رنگتر است، به گونه‌ای که بر ظاهر سایر مبلمان غلبه نکند.

ترکیب خوب دو یا سه رنگ، جو دوستانه‌ای ایجاد می‌کند که طراحی کل اتاق را متناسب می‌کند.

۲.پالت رنگی موجود در اتاق

اکثر مواقع، پالت رنگی اتاق می‌تواند راهنمای شما در انتخاب مبلمان و تزیینات منزل باشد. به ویژه هنگام انتخاب مبلمان و پرده، رنگ‌های موجود در اتاق را برای ایجاد یک ظاهر هماهنگ مد نظر قرار دهید. یک دکوراسیون هماهنگ، حال و هوای گرمی را ایجاد می‌کند تا مهمانان حس راحتی و آرامش را تجربه کنند.

۳.برگزیدن یک رنگ اصلی

اگر هدف ایجاد یک اتاق نشیمن یا پذیرایی جذاب است، از شیوه مُد و فشن در زمینه رنگ‌ها الگو برداری کرده و تمرکزتان بر رنگ اصلی برای ست کردن مبل و پرده باشد. هرچند ممکن است به نظر برسد که داشتن تنوعی از رنگ‌ها در اتاق مزیت است، اما یکپارچگی با یک رنگ، نظم و هماهنگی‌ای را ایجاد می‌کند که به هیچ وجه با دیگر روش‌ها قابل دستیابی نیست.

ابتدا رنگ اصلی که می‌خواهید به عنوان پایه در نظر گرفته شود را انتخاب کنید، در ادامه سعی کنید با استفاده از نسخه‌های روشن‌تر یا تاریک‌تر همان رنگ، یک شاهکار طراحی داخلی خلق کنید.

۴. الگوها و پارچه‌های طرح‌دار

از نکات اصلی قابل توجه، هماهنگ کردن رنگ‌ها و الگوهاست، به خصوص زمانی که باید مبلمان و پرده را انتخاب کنیم. این کار اگر به درستی انجام شود، ترکیب بافت‌هایی که دارای چندین رنگ هستند، می‌تواند یک اتمسفر گرم و همچنین آرامش‌بخش ایجاد کند. به عنوان مثال، ترکیب خطوط عمودی با پارچه‌های طرحدار گلدار یا صاف با الگوهای هندسی، یک احساس پویا به فضای شما می‌بخشد در حالی که آن را متعادل و دیدنی نیز می‌سازد.

۵. شناخت انواع پارچه‌ها و بافت‌ها

زمانی که تصمیم به ست کردن مبل با پرده می‌گیریم، جنس و بافت پارچه‌ها دو مورد از کلیدی‌ترین فاکتورها هستند که باید در نظر گرفته شوند. بافت، یک بعد بصری به اتاق اضافه می‌کند و حس نزدیکی را ایجاد می‌کند.

جهت انتخاب پارچه برای هر عنصر، حال و هوای افراد را در نظر بگیرید – یک مبلمان با پارچه ولوت (مخمل) با یک پرده ابریشمی ممکن است فضایی لوکس ایجاد کند. در همین حال، یک مبلمان از پارچه کتان ممکن است با یک پرده از جنس کتان متناسب به نظر بیاید. تعداد و حالات ترکیب‌ها بی‌پایان هستند.

۶. کنتراست و تضاد در ست کردن رنگ ها

جهت ایجاد تضاد، استفاده از بافت‌های مختلف است، مثلاً ترکیب یک مبلمان از مخمل با پرده‌های کتان یا پنبه است. به علاوه، می‌توانید از تنوع رنگ‌های گرم و سرد برای ایجاد تضاد موثر استفاده کنید.

ذوق و قریحه همچنین نقش مهمی در دستیابی به تعادل کامل بین این دو عنصر طراحی دارد. یک مبلمان مدرن می‌تواند با یک پرده کلاسیک هماهنگ شود – نیازی به ست کردن رنگ پرده با مبل و یا تمام اجزای دکوراسیون نیست. خلاقیت و آزمایش با رویکردهای مختلف بهترین راه برای به دست آوردن تضاد و کنتراست دیداری بین مبلمان و پرده در هر فضایی است.

۷. خرید همزمان مبلمان و پرده‌

خرید همزمان مبلمان و پرده‌ها می‌تواند به تضمین هماهنگی کامل آن‌ها کمک کند و به شما این امکان را می‌دهد تا رنگ، بافت و انواع مختلف پارچه را که با یکدیگر ست می‌شوند، در کنار هم بررسی کنید.

این کار از دیدگاه مالی و اقتصادی هم مفید است، زیرا معمولاً زمانی که چندین مورد را با هم خریداری می‌کنید، می‌توانید از فروشنده آفر و تخفیف‌های خوبی بگیرید؛ همچنین در زمان و زحمت شما برای تطبیق دو مورد جدا از یکدیگر را که مطابق با تصورتان بوده است، صرفه‌جویی می‌کند.

۸. اندازه مناسب

هنگام تهیه مبلمان و پرده‌ها، اندازه آن‌ها را نسبت به اتاق در نظر بگیرید. مبلمان نباید زیادی از فضای فیزیکی را اشغال کند، زیرا ممکن است فضای اتاق را کوچک‌تر نشان دهد. از طرف دیگر، انتخاب قطعاتی که خیلی کوچک‌اند، می‌تواند جذابیتی نداشته باشد.

برای افزایش راحتی و ایجاد تعادل، مبلمان و پرده‌هایی را انتخاب کنید که از نظر اندازه و رنگ، طرح و بافت پارچه، دید کلی مناسب و چشم‌نوازی به محیط القا کند.

گروه انبوه سازان و املاک پردیس

بهترین املاکی که اخیرا توسط پردیس معرفی شده

ارسال دیدگاه

املاک را مقایسه کنید

مقایسه (0)