چرا باید برای خرید زمین چاف و چمخاله را انتخاب کنیم؟

چاف و چمخاله کجاست؟

 گیلان، بخشی از استان های شمالی کشور و دهمین استان پرجمعیت ایران است. مردم این استان به سه زبان تالشی، رودباری و گیلکی صحبت می کنند. اگر می خواهید استان گیلان را به عنوان محل زندگی، انتخاب کنید. نخستسن باید مهم ترین شهرهای این استان را بشناسید. یکی از پرجمعیت‌ترین کلانشهر گیلان که مرکز این استان نیز می باشد، رشت نام دارد که ۴۶ درصد جمعیت کل استان را تشکیل می دهد. از شهر های پرجمعیت گیلان می توان به ترتیب به بندر انزلی، لاهیجان، تالش، لنگرود، رودسر، بندر آستارا و فومن اشاره کرد. پنج شهر مهاجرپذیر در این استان به ترتیب رشت، لاهیجان، بندر انزلی، لنگرود و صومعه‌سرا می باشند.

لنگرود یکی از مناطق خوب برای زندگی در گیلان به حساب می آید. این شهر از سمت شمال با دریای خزر، از طرف شمال غربی با لاهیجان، از سمت جنوب غربی با سیاهکل و از طرف جنوب شرقی با املش همسایگی دارد.کشاورزی در لنگرود همانند دیگر شهر های گیلان رونق فراوانی دارد و محصولات کشاورزی این شهر صیفی‌ جات، برنج و چای می باشد. یکی دیگر از فعالیت های این شهر صید ماهی است.

قطعاً یکی از سوالهای هر گردشگر برای سفر این است که به دنبال بهترین ها باشد. اما بهترین ساحل گیلان برای شنا کجاست؟ ساحل چمخاله که در سالهای اخیر جز بهترین ها محسوب می شود و جوایزی را هم از آن خود کرده است، جزء بهترین ساحل ماسه ایی گیلان با نوار ۱۷ کیلومتری محسوب می شود. این ساحل توریستی یکی از سواحل قدیمی و زیبای منطقه است و نزدیکترین ساحل به لنگرود می باشد. به دلیل پلاژهای زیبا ، سوارکاری، قایق‌سواری و آلاچیق که وجود دارد می توان آن را به عنوان انتخابی مناسب برای استراحت و لذت بردن انتخاب نمایید.

فاصله تا تهران

فاصله‌ی تهران تا شهر چاف و چمخاله ۳۷۴ کیلومتر ( ۴ ساعت و ۵۴ دقیقه) است. از آنجایی که این ساحل به پایتخت نزدیک است، توصیه می شودخرید زمین در این شهر ساحلی زیبا را از دست ندهید. اگر با خودروی شخصی می خواهید به این شهر سفر کنید باید از شهرهای چالوس ، رامسر عبور کرده و بعد ورود به استان گیلان به سمت لنگرود بروید. فاصله چمخاله تا لنگرود ۱۰ کیلومتر می باشد. مسیر دیگر آن، بعد از گذشتن از رشت و رسیدن به لاهیجان کافی است که ۲۰ کیلومتر به سمت شرق برانید تا به چمخاله برسید.

از دیگر از جاذبه های گردشگری چمخاله پارک جنگلی آن به مساحت ۳ هکتار است، که با احداث آن فضایی تفریحی را برای مسافران فراهم آورده است.

اکثر مردم چمخاله از لک های جلالوند و جاف استان کرمانشاه می باشند که گویش آنان لکی است و به دلیل جنگ به این شهر مهاجرت کرده اند. شغل بیشتر آنها کشاورزی و صید است. هندوانه چاف با کیفیت و مرغوبیتی که داره یکی از محبوب ترین و مشهور ترین محصولات کشاورزی این منطقه به حساب می آید ، که حتی به کشورهای همسایه نیز صادر میشود و همچنین در اقتصاد منطقه بسیار موثر است.

ساحل چمخاله که در سالهای اخیر جز بهترین ها محسوب می شود و جوایزی را هم از آن خود کرده است، جزء بهترین ساحل ماسه ایی گیلان با نوار ۱۷ کیلومتری محسوب می شود. این ساحل توریستی یکی از سواحل قدیمی و زیبای منطقه است و نزدیکترین ساحل به لنگرود می باشد. به دلیل پلاژهای زیبا ، سوارکاری، قایق‌سواری و آلاچیق که وجود دارد می توان آن را به عنوان انتخابی مناسب برای استراحت و لذت بردن انتخاب نمایید.

در کنار ساحل زیبای لنگرود طبیعتی بی‌نهایت زیبا و شگفت‌انگیز وجود دارد که به لیلاکوه معروف است. این کوه در ۳ کیلومتری شهر چمخاله قرار دارد که علاوه بر سختی مسیر، علاقمندان بسیاری به آنجا می‌روند. باغ‌های پرتقال و زمین‌های پوشیده شده از چای در کنار جنگل‌های مخملی و سبز این مکان، جذابیت لیلاکوه را چندین برابر کرده است. 

فاصله ساحل چمخاله تا لیلاکوه: ۳ کیلومتر 

زمان: ۵ دقیقه

تفریحات و دیدنی های اطراف ساحل چمخاله کجاست؟ 

جاهای دیدنی ساحل چمخاله به تفریحات آبی و ساحلی محدود نمی‌شود. این شهر زیبا در دل استان سرسبز گیلان واقع شده است، جایی که تا چشم کار می‌کند درخت‌های سرسبز و جنگل‌های فراوان دیده می‌شود. قطعا ترکیب جنگل و دریا در این شهر خالق جاهای دیدنی بسیاری خواهد بود که در ادامه می‌توانید با آن‌ها بیشتر آشنا شوید. 

مگر می‌شود ساحل باشد و تفریحات آبی نباشد؟ در این ساحل تفریحات آبی متنوعی وجود دارد که هرکدام هزینه و ویژگی متفاوتی نسبت به دیگری دارند. انجام برخی از این تفریحات یعنی ترشح آدرنالین زیاد و تعداد دیگری از این تفریحات هم آرامش‌بخش هستند. برخی از این تفریحات شامل موارد زیر است: 

  • جت‌ اسکی: جت اسکی بهترین تفریح برای جوانان و نوجوانان است که آدرنالین را به مقدار زیادی بالا می‌برد. اگر به دنبال یک تفریح هیجان‌انگیز هستید به شما جت اسکی را بسیار توصیه می‌کنیم. 
  • شاتل‌سواری: یکی از تفریحات آبی جذاب چمخاله، شاتل‌سواری است. شاتل یک مدل تیوب بادی است که پشت یک قایق موتوری بسته شده و روی سطح دریا کشیده می‌شود. شاتل‌ مناسب برای دو تا چهار نفر است.
  • بنانا: این تفریح شباهت بسیاری به شاتل دارد، با این تفاوت که تیوب آن کشیده‌تر (شبیه به موز) است. بنانا مناسب برای یک تا هشت نفر است.
  • شنا: شنا یا آب‌تنی یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به ساحل چمخاله است. در این ساحل قسمت‌های امنی هست که امکان شنا در آن وجود دارد. 
  • قایق‌سواری: قایق‌سواری در چمخاله همان تجربه هیجان‌انگیز در حوالی این ساحل و در دل آب‌های خزر است که از پرطرفدارترین تفریحات ساحلی این شهر به حساب می‌‍آید . 

زمیین‌های اقساطی، راهی برای دستیابی به مالکیت زمین بدون نیاز به پرداخت یکباره مبلغ کلی هستند. با اقساط ماهیانه، شما می‌توانید به تدریج زمین خود را به دست آورید.

 مزایای زمین‌های اقساطی:

  • پرداخت تدریجی: با پرداخت ماهیانه، فشار مالی کمتری را تجربه می‌کنید و به تدریج مالک زمین می‌شوید.
  • سرمایه‌گذاری پایدار: زمین، یکی از سرمایه‌گذاری‌های پایدار است. ارزش زمین به مرور زمان افزایش می‌یابد.
  • استفاده‌های متعدد: زمین می‌تواند برای کشاورزی، ساخت و ساز، گردشگری و… استفاده شود.

 اگر به دنبال زمین اقساطی هستید، با مشاوران ما تماس بگیرید. ما به شما در انتخاب زمین مناسب و مدیریت معامله کمک خواهیم کرد.

گفتنی است ساحل چمخاله از کم خطرترین و زیباترین و مجهزترین سواحل کشور است که در سال ۱۳۹۰ به عنوان بهترین ساحل استان از طرف وزارت کشورانتخاب گردید.

گروه انبوه سازان و املاک پردیس

بهترین املاکی که اخیرا توسط پردیس معرفی شده

ارسال دیدگاه

املاک را مقایسه کنید

مقایسه (0)