نکات مهم هنگام خرید زمین!

زمانی که  قصد ساخت دارید، خانه شما در حد ایده و نقشه است. قطعه زمینی که در آن ساخت و ساز می‌کنید به اندازه ساختار و نقشه خانه اهمیت دارد. در واقع قطعه زمینی که انتخاب می‌شود نقش عمده‌ای در تعیین کیفیت بنا دارد. نخست باید به پاسخ این سوالات فکر کرد: چه خانه‌ای از لحاظ سبک و متراژ مورد نظرتان است؟ آیا حاضرید که طرح و نقشه خود را جهت تناسب با قطعه زمین انتخاب شده، تغییر بدهید؟آیا قصد دارید یک ساختمان قدیمی را خریداری کنید و روند تخریب را انجام دهید ؟ تغییر نقشه برای برخی افراد در صورت مناسب بودن موقعیت زمین، آسان است .

خرید عجولانه زمین می‌تواند باعث  ضرر چند صد میلیونی در بلند مدت شده یا اینکه با مشکل عمده به دلیل محدودیت‌های ضوابط ساخت و ساز محلی مواجه خواهید شد. برای اینکه ساخت و ساز موفقیت آمیز و بدون استرس داشته باشید، باید قبل از شروع کار همه جوانب را بسنجید. 

مشاوره درست!

حتی افرادی که خود را در هر زمینه‌ای  ماهر می‌دانند، به ندرت صاحب تخصص برای تحلیل و بررسی زمین ساخت و ساز هستند. شما باید یک مشاور فروش و یا یک تیم ساختمان سازمطلع و با دانش انتخاب کنید تا اینکه تمام ملاحظات را به شما گوشزد کند. مشاور مناسب هم دارای دانش محلی است و هم قادر خواهد بود که نوع زمین را بر اساس نیازهای شما مورد بررسی قرار بدهد. هنگامی که در یک خانه تکمیل شده در حال زندگی هستید هرگز جزئیات متعددی که قبل و حین ساخت خانه مورد توجه قرار گرفته است، به نظرتان نمی‌آید.

ارزش بلند مدت زمین

از مواردی که باید در نظر بگیرید، ارزش بالقوه زمین در آینده است. موقعیت زمین، کسب و کارها و همچنین امکانات اطراف آن، در فروش آسان ملک‌تان در آینده تاثیرگذار خواهد بود. هنگامی که در حال بررسی محیط اطراف زمین هستید حتما سوال کنید که در آینده، چه چیزی اطراف آن ساخته خواهد شد؛ از جمله مدرسه، مرکز خرید و …

 اگر منطقه اطراف قطعه زمین‌تان توسعه یافته و جذاب باشد، می‌توانید ملک خود را سریع‌تر و با قیمت بالاتر بفروشید. و همین طوربه فضای کافی برای استفاده ازنقشه موجود توجه کنید .تا در هنگام رفت و آمد ماشین ها و تجهیزات برای ساخت خانه با مشکل روبرو نشوید .

به جهت قطعه زمین و طول بر آن توجه کنید. قطعات زمین مربع شکل‌ با طول بر بیشتر، طرفداران زیادی دارند چون انعطاف پذیری بیشتری از لحاظ نقشه و طرح خواهند داشت. اگر هم بتوان در قطعه زمین خود، بنای شمالی بسازید، مزیت دیگری نصیب‌تان شده است چون ملک شمالی، معمولا مورد علاقه خریداران است. همین قابلیت به تنهایی، تاثیر بسیار زیادی در فروش سریع و بهتر خانه شما در آینده خواه

 

در نظر گرفتن ضوابط ساخت و ساز

قطعا هضم این موضوع بسیار دشوار است بعدا متوجه شوید که به دلیل ضوابط ساخت و ساز محلی، قابلیت اجرای نقشه مورد نظرتان در آن نیست. هر دولت محلی ضوابط خاص خود در مورد متراژ بنا، عقب‌نشینی و سایر ملاحظات نقشه‌ای را دارد. یک مشاوره خبره قادر است که شما را در مورد ضوابط ساخت و ساز در محلی که می‌خواهید زمین بخرید، راهنمایی کند.

منطقه مناسب!

منطقه‌ای که در حال حاضر خلوت  به نظر می‌رسد ممکن است به بزودی با شریان‌های شلوغ و پر ترافیک و همچنین کسب و کارهای مختلف، اشباع شود. علاوه بر نزدیک بودن به امکانات، باید ملاحظات زیست محیطی را نیز در نظر بگیرید. قبل از خرید زمین از احتمال وقوع سیل در منطقه آگاه شوید. نوع خاک را بر اساس مقیاس وهزینه محاسبه وبررسی کنید همچنین به موقعیت جغرافیایی زمین توجه کنید مطلع شوید آیا بالاتر از سطح دریاست یا نزدیک منطقه آبگیر.

اگر قطعه زمینی که قصد خریدش را دارید روی سطح شیبدار واقع است قبل از معامله، به چند نکته توجه کنید. نخست اینکه تا چه اندازه‌ای شیب زمین، ساخت و ساز را تحت تاثیر قرار خواهد داد. آیا در هنگام گود برداری در مناطق دارای شیب زیاد با مشکل روبرو نمی شوید ؟سطوح شیبدار معمولا باید قبل از ساخت بنا، هموار و هم‌سطح شوند یا از معماری چند سطحی بهره گرفت.

نکته بعدی، نزدیک بودن به جنگل است که در صورت وقوع آتش سوزی در جنگل، این خانه در معرض خطر قرار می‌گیرد و ریسک آن بالا می‌رود. همین موضوع برای تجدید نظر در خرید قطعه زمین نزدیک جنگل کافی است. در املاکی که میزان ریسک آنها به دلیل نزدیکی به جنگل بالاست، باید اقدمات اضافی بیشتری جهت افزایش مقاوت بنا در برابر آتش سوزی احتمالی جنگل، انجام داد. در چنین مواردی توصیه می‌شود که با یک مهندس ساختمان و محیط زیست مشورت کنید.

بررسی نوع خاک

اگر تاکنون همواره در خانه‌های آماده زندگی کرده‌اید، احتمالا اصطلاح «طبقه‌بندی انواع زمین»و روش خاکبرداری در ساخت وساز را که بخش حیاتی از طراحی ساخت و ساز است، نشنیده‌اید. به عبارتی ساده‌تر، طبقه‌بندی زمین شما را مطلع می‌سازد که احتمال حرکت خاک چقدر است. اگر احتمال جابجایی و حرکت خاک قطعه زمین شما زیاد باشد، هزینه پایه‌های بتنی افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

همزمان که کیفیت خاک زمین را بررسی می‌کنید احتمال جابجایی درختان را نیز در نظر بگیرید. اگر هم نیاز به هم‌سطح کردن زمین برای ساخت بنا است و یا در مواردی گود برداری زمین باشد، قبل از شروع کار، هزینه‌های آنرا برآورد کنید. اگر قطعه زمین خالی برای خرید پیدا کردید، کاربری قبلی آن را بررسی کنید. کاربری قبلی، تاثیر بسزایی روی کیفیت فعلی خاک و طبقه‌بندی آن دارد. شما نمی‌خواهید روی زمینی خانه رویایی بسازید که کاربری قبلی، آنرا آلوده کرده باشد.

نتیجه گیری

زمانی که به دنبال خرید زمین هستید به همان اندازه که به نقشه ساختمان اهمیت می‌دهید، به ویژگی های زمین نیز اهمیت بدهید. نگاه شما باید به آینده باشد؛ حتی اگر تصمیم دارید که سالهای سال در همین خانه زندگی کنید. با نگاه عمیق و دقیق، زمین مد نظرتان را بررسی و خریداری کنید. بسیار مهم است که تنها به دلیل مناسب بودن قیمت، اقدام به خرید زمین نکنید. خرید عجولانه، معمولا منجر به دردسرهای متعدد و همچنین پشیمانی خواهد شد.

گروه انبوه سازان و املاک بزرگ پردیس با سابقه یک دهه فعالیت در زمینه املاک و مستغلات، شهرک سازی در بندرگاه و منطقه ویژه اقتصادی گردشگری چاف و چمخاله در نظر دارد برای سرمایه گذاری مطمئن و پرسود مشتریان عزیز با کمترین سود و بیشترین کیفیت در کنار شما باشد

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس بگیرید. 

مشارو فروش : خانم برزویی

شماره تماس : ۰۹۱۲۹۵۱۵۳۷۳

گروه انبوه سازان و املاک پردیس

بهترین املاکی که اخیرا توسط پردیس معرفی شده

ارسال دیدگاه

املاک را مقایسه کنید

مقایسه (0)