سرمایه گذاری در گیلان با خرید ویلا

بررسی ابعاد سرمایه گذاری با خرید ویلا در گیلان

خرید ویلای اقساطی

یکی از بهترین روشی که به شما کمک می‌کند تا یک سرمایه گذاری با پول کم در شمال داشته باشید، پیدا کردن یک ویلای اقساطی است. خرید اقساطی دارای روشهای مخصوص به خود است و شما نمی‌توانید یک معامله قسطی را به شکل معامله معمولی انجام دهید. زمانی که از خرید ویلای اقساطی در شمال صحبت می‌کنیم؛ یعنی شما باید یک بودجه اولیه به عنوان پیش قسط مشخص کنید و سپس قیمت کل ویلا، شرایط اقساطی، تعداد قسط‌ها، مبلغ قسط و… را از فروشنده و مشاور املاک جویا شوید.

 گیلان یکی از مناطق جذاب برای سرمایه‌گذاری است. دارای موقعیت راهبردی و هم‌مرزی با کشورهای حاشیه خزر، این استان زیرساخت‌های زمینی، دریایی و هوایی قوی دارد۱. از نظر زیرساخت‌های بنادر نیز ظرفیت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی دارد

در خبر های رسمی نیز اعلام کرده است که در ۳ سال گذشته، ۴۵۴ عرصه ملی و دولتی دارای قابلیت سرمایه‌گذاری در این منطقه شناسایی شده‌اند و تاکنون ۲۰۴ مجوز سرمایه‌گذاری صادر شده است. این اطلاعات نشان می‌دهد که گیلان به عنوان یک قطب جذب سرمایه‌گذاری در شمال ایران می‌تواند محیط مناسبی برای توسعه کسب‌وکارها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری باشد.

زمین و ویلاهای موجود در شمال دارای قیمت‌های مناسب و نسبتاً پایینی هستند. قیمت‌های فروش ویلا در شمال در مقایسه با زمین‌ها و ویلاهای شهری بسیار مقرون به صرفه تر و مناسب‌تر بوده و با بودجه بسیاری از افراد تناسب دارند. حال آن که افراد می‌توانند پس از خرید ویلا و زمین نیز نسبت به کسب سود و درآمد خود اقدام کنند. دلیل پایین‌تر بودن رنج هزینه‌ها و قیمت‌ها در شمال در مقایسه با کلان شهرها، پایین‌تر بودن هزینه مصالح، هزینه ایاب و ذهاب مصالح، دستمزد کارگران ساختمانی و استانداران و … می‌باشد.

شمال کشور دارای آب و هوای تمیز و بسیار پاکی بوده و در کنار منظره‌های زیبا و رویایی می‌تواند مکانی مناسب برای آرامش افراد و کسانی که دارای مشکلات تنفسی هستند باشد.

علاوه بر ساکن بودن در ویلای شخصی و گذراندن اوقات فراغت و سفرهای کوتاه و جذاب، امکان کسب درآمد با اجاره ویلا برای صاحبان ویلا وجود دارد. امروزه سایت‌ها و اپلیکیشن‌های گوناگونی وجود دارد که صاحبان ویلا می‌توانند با بارگذاری اطلاعات ویلای خود به همراه عکس‌های متعدد از آن نیز، نسبت به اجاره روزانه ویلای خود اقدام نمایند.

به دلیل مزایای متعدد و شرایط بسیار خوبی که در استان‌های شمالی کشور وجود دارد، رقابت بسیار زیادی در ساخت و ساز ویلا به وجود آمده و از آن جایی که همواره میزان تقاضای خرید ملک و ویلا در شمال زیاد است، انجام معامله خرید و فروش ویلا و زمین در این منطقه بسیار سودآور بوده و به عنوان یک سرمایه گذاری ایمن و پربازده شناخته می‌شود.

از نظر فعالان اقتصادی، عوامل مؤثر بر بهبود امنیت سرمایه‌گذاری در استان گیلان به ترتیب عبارتند از:

  1. مؤلفه‌های استانی
  2. مؤلفه‌های مطلوب از دیدگاه اقتصاد متعارف
  3. نهاده‌های اقتصادی
  4. رویکرد جهادی و اهتمام به منافع ملی
  5. نقش حاکمیت در اقتصاد
  6. نظارت اقتصادی

استان گیلان با طبیعت بکر، مناظر طبیعی زیبا، آب و هوای معتدل و فرصت‌های گردشگری، همواره جذابیت ویژه‌ای داشته است. اگر قصد دارید زمینی در این منطقه بخرید، به نکات زیر توجه کنید:

  1. مجوزها:

    • قبل از خرید زمین، حتماً از وجود مجوزهای لازم مانند مجوز ساخت و ساز و مجوز تغییر کاربری (در صورت نیاز) اطمینان حاصل کنید۲.
    • این مجوزها مهم‌ترین مرحله در خرید زمین هستند و باید به دقت بررسی شوند.
  2. بررسی دقیق سند:

    • اصالت سند را از طریق ادارات ثبت اسناد و املاک استعلام کنید.
    • مطمئن شوید که زمین مورد نظر به نحو قانونی به شما انتقال داده می‌شود.
  3. موقعیت جغرافیایی:

    • استان گیلان با داشتن ساحل دریایی زیبا، آب و هوای معتدل و مناظر طبیعی فوق‌العاده، از طرفداران زیادی برای تفریح و سرگرمی جذب می‌کند۱.
    • نزدیکی به دریا، امکانات رفاهی، و طبیعت زیبا، موقعیت خوبی را برای خرید زمین در گیلان ایجاد می‌کنند.
  4. فرصت‌های اقتصادی:

    • خرید زمین در گیلان نه تنها یک فرصت سرمایه‌گذاری مطمئن است، بلکه امکانات طبیعی و فرصت‌های اقتصادی آن نیز این امر را به یک انتخاب جذاب تبدیل می‌کند.
    • صنعت‌های گردشگری، کشاورزی، ماهیگیری، صنایع دستی و تولیدات محلی در گیلان به اشتغالزایی و توسعه اقتصاد منطقه کمک می‌کنند

یکی دیگر از عواملی که باعث می شود افراد زیادی به سرمایه گذاری در گیلان تمایل داشته باشند ، جایگاه این استان در اقتصاد و صنعت کشور است . بهتر است بدانید که استان گیلان در صنایع کشاورزی ، نساجی ، دامداری و صنایع تبدیلی و سلولزی جزو استان های برتر کشور است . عوامل مهمی در به دست آوردن این جایگاه در صنعت و اقتصاد نقش داشته اند که می توان به وجود مواد اولیه باکیفیت و فراوان برای صنایع نساجی و صنایع سلولزی ، آب و هوا و زمین حاصلخیز برای پیشرفت و توسعه صنعت کشاورزی و دامداری ، وجود نیروهای متخصص و تحصیل کرده در سطح استان گیلان و همچنین بهای ارزان انرژی هایی مانند آب ، برق و گاز اشاره کرد.

زیرساخت های استان گیلان عبارت اند از:

  • نیروگاه های برق رشت و لوشان
  • نیروگاه آبی منجیل
  • نیروگاه بادی منجیل
  • مخازن سوخت با ظرفیت های بالا برای سوخت رسانی در سطح استان گیلان و استان های مجاور
  • حمل و نقل جاده ای و ریلی سراسری
  • بندر انزلی و بندر آستارا
  • بازارچه های مرزی
  • نیروی انسانی ماهر
  • دانشگاه های به روز و معتبر
  • آزاد راه قزوین – رشت
  • امکانات کشتیرانی

موارد زیر نیز هنگام سرمایه گذاری در گیلان باید به آن توجه شود

۱. مجوزها: قبل از خرید زمین، حتماً از وجود مجوزهای لازم مانند مجوز ساخت و ساز و مجوز تغییر کاربری (در صورت نیاز) اطمینان حاصل کنید.
۲. بررسی دقیق سند: اصالت سند را از طریق ادارات ثبت اسناد و املاک استعلام کنید. مشخصات سند مانند مساحت، موقعیت مکانی، کاربری و مالکیت را به دقت بررسی کنید و از عدم وجود توقیف یا رهن اطمینان حاصل کنید.
۳. کاربری زمین: کاربری زمین را استعلام کنید و از تطابق آن با هدف خرید خود مطمئن شوید.
۴. تنظیم قرارداد محکم : قبل از انجام معامله، حتماً یک قرارداد محکم و دقیق تنظیم کنید که در آن تمام جزئیات معامله مانند قیمت، شرایط پرداخت، تعهدات طرفین و… به طور واضح ذکر شده باشد. با رعایت این ۴ نکته کلیدی، می‌توانید با اطمینان خاطر و بدون نگرانی، اقدام به خرید زمین در گیلان کنید.

در نهایت توجه داشته باشید که با توجه به روحیه، شرایط و شرایط خود را برای انتقال به تصمیم تصمیم بگیرید. شهر مورد نظر را انتخاب کنید. هیچ گزینه مطلق و مشخصی وجود ندارد; و بسته به شما گزینه مورد نظر را انتخاب کنید .

گروه انبوه سازان و املاک پردیس

بهترین املاکی که اخیرا توسط پردیس معرفی شده

ارسال دیدگاه

املاک را مقایسه کنید

مقایسه (0)