بررسی انواع کابینت: های گلاس بهتر است یا ممبران

کابینت‌ها یکی از اجزای اساسی هر آشپزخانه و فضای داخلی هستند که با توجه به کاربرد و زیبایی‌شناسی محیط، انتخاب می‌شوند. یکی از روش‌های دسته‌بندی کابینت‌ها، بر اساس جنس آن‌ها است. در این مقاله به بررسی انواع کابینت‌ها از نظر جنس می‌پردازیم

 

چوب 

اگرچه کابینت‌های چوبی گران هستند، اما می‌توان از چوب واقعی برای ساخت کابینت آشپزخانه استفاده کرد. با این حال، ایراداتی مانند گره‌ها و شکاف‌ها می‌توانند بر طراحی کلی کابینت تأثیر بگذارند. همچنین اگر در محیط مرطوب زندگی می‌کنید، موریانه‌ها ممکن است تهدیدی جدی برای چوب باشند. با این حال، اگر کابینت‌های چوبی دارید، می‌توانید برخی اقدامات را برای مقاومت در برابر حمله موریانه انجام دهید. تخته سه لا به دلیل استحکام بسیار بالایی که دارد، معمولاً برای ساخت کابینت ترجیح داده می‌شود.

کابینت PVC

یکی دیگر از بهترین جنس‌های کابینت آشپزخانه PVC می‌باشد که تمیز کردن و نگهداری از آن بسیار آسان است. تخته‌های پی وی سی برای آشپزخانه‌ها در دو نوع هستند: تخته‌های توخالی و فوم. در حالی که نوع اول سنگین تر و محکم تر است، نوع مورد دوم سبک و مقرون به صرفه است. مزیت اصلی آشپزخانه‌های پی وی سی این است که به راحتی تعمیر می‌شوند و در رنگ‌های مختلف موجود هستند. با این حال، PVC به اندازه سایر مواد بادوام نیست و باید تنها به عنوان یک راه حل کوتاه مدت در نظر گرفته شود.

کابینت mdf

ام دی اف گزینه ارزان تری نسبت به چوب جامد است، اما این به معنای ضعیف بودن عملکرد آن در کابینت آشپزخانه نیست. MDF یک ماده بسیار قابل اعتماد است، زیرا در برابر برخی آسیب‌های موجود در آشپزخانه مقاوم می‌باشد. استحکام، مقرون به صرفه بودن و سفارشی‌سازی ام‌دی‌اف، آن را به پرطرفدارترین جنس کابینت امروزی تبدیل کرده است. درهای کابینت ترموفویل با گرم کردن و فشار دادن یک لمینت وینیل روی یک هسته MDF ساخته می‌شوند. برای اطلاع بیشتر از جنس کابینت MDF  به مقاله کابینت ام دی اف راهنمای خرید مراجعه کنید.

MDF یا “Medium Density Fiberboard” یک نوع تخته ی چوبی مهندسی شده است که از فیبرهای چوبی فراوری شده و چسب تشکیل شده است. این ماده با فشرده‌سازی فیبرها تحت فشار و دمای بالا تولید می‌شود و به همین دلیل دارای سطحی صاف و یکنواخت است. MDF معمولاً در تولید مبلمان، کابینت‌ها، و دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود. از ویژگی‌های آن می‌توان به قابلیت برش و شکل‌دهی آسان، استحکام نسبی، و سطح مناسبی برای رنگ‌آمیزی اشاره کرد. اما به دلیل جذب رطوبت زیاد، استفاده از آن در محیط‌های مرطوب توصیه نمی‌شود

کابینت استیل

استیل ضد زنگ دارای خواص ضد قارچی و میکروبی است. در دنیایی که امروزه همگی با آب و شست و شو سر و کار دارند، استیل ضد زنگ جدیدترین ماده برای کابینت آشپزخانه است که از عملکرد مناسبی برخوردار می‌باشد. زیرا می‌توان آن را به خوبی از هرگونه آلودگی پاک نمود. این کارباعث دوام بیشتر کابینت می‌شود، همچنین کابینت‌های استیل در برابر آب و زنگ زدگی مقاوم هستند و به راحتی تمیز می‌شوند. اگر تعمیر و نگهداری آسان و ظاهری شیک برای شما اولویت دارد، آشپزخانه از جنس استنلس استیل بهترین گزینه برای شماست.

کابینت ممبران

ممبران با ماندگاری طولانی و آسان برای نگهداری بهترین گزینه برای استفاده در آشپزخانه است. اگر به دنبال ترکیبی از یک آشپزخانه بادوام و در عین حال زیبا هستید، کابینت ممبران یک پیشنهاد مناسب برای شما است. جنس این دسته از کابینت‌ها سخت پوشیده و نگهداری آن نسبتاً آسان است. آنها همچنین به راحتی با یک پارچه مرطوب تمیز می‌شوند. برای توضیحات بیشتر به مقاله کابینت ممبران در جدیدترین طرح‌ها و رنگ‌ها مراجعه نمایید.

کابینت های گلاس

روکش شیشه یا کابینت‌های های‌گلاس به راحتی تمیز می‌شوند. همچنین می‌توانید دب‌های کابینت شیشه‌ای را در انواع ساده یا مات برای مشاهده بهتر ادویه‌ها و مواد غذایی خود انتخاب کنید. این گزینه می‌تواند می‌تواند آشپزخانه شما را از حالت بی روح و یک نواخت خارج نموده و مطبوع جلوه دهد. همچنین در عین حال تلاش شما برای تمیز کردن سطوح در آشپزی را کاهش دهد.

نکته مهم این است که نوع و سبکی که برای کابینت منزل خود انتخاب می‌کنید باید هارمونی لازم را با سایر المان‌ها و وسایل خانه داشته باشد. اگر شما اهل نوستالژی و جمع کردن وسایل سنتی هستید، طبیعتا سبک کلاسیک بیشتر به کار آشپزخانه شما می‌آید و در مقابل، در صورتی که سادگی و شیک بودن را به عنوان معیار چیدمان وسایل در نظر می‌گیرید، بهتر است به دنبال کابینت‌های مدرن باشید

انتخاب کابینت مناسب بستگی به نیاز و سلیقه فردی، همچنین شرایط محیطی دارد. درک مزایا و معایب هر نوع کابینت بر اساس جنس می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین گزینه را برای فضای خود انتخاب کنید. با توجه به تنوع مواد و طراحی‌های موجود، می‌توان به راحتی کابینتی متناسب با سبک زندگی و دکوراسیون داخلی خود پیدا کرد

کابینت ملامینه

ظریف ترین ، سبک ترین و مقرون به صرفه ترین روکشی است که بر روی MDF سوار می شود .این کابینت  در بازار ایران با کیفیت معقولی درست می شود و با توجه به قیمت آن بسیار پرطرفدار است. کابینت های ملامینه در برخی مدل ها برجستگی های قابل لمس و زیبایی دارند که حس سادگی را از آنها دور می کند‌‌.

مزایای کابینت ملامینه

کابینت ملامینه اقتصادی ترین نوع کابینت است که تنوع طرح و رنگ بسیار بالایی دارد و در برابر خط و خش و به طور کلی ضربه مقاوم است. روکش ملامینه نسبت به هایگلاس در برابر خط و خش و نسبت به پی وی سی در برابر نور خورشید مقاومت بالاتری دارد و لک و کثیفی را کمتر نشان می دهد.

معایت کابینت ملامینه

کابینت ملامینه شاید ارزان ترین نوع کابینت باشد اما از نظر قیمت انواع مرغوب و بی کیفیت دارد. در برخی از انواع بی کیفیت آن کابینت بوی بدی از خوب ساطع میکند و پس از مدتی اصطلاحا از ریخت می افتد و زیبایی خود را از دست می دهد. کابینت ملامینه نسبت به سایر انواع کابینت آشپزخانه مقاومت کمتری در برابر حرارت داشته و همچنین از آن نمی توانید انتظار ظاهر براق و شیک های گلاس را داشته باشید و بسیار ساده است.

مزایا و معایب کابینت فلزی

کابینت های فلزی این روزها کاربرد کم‌تری دارند و خیلی کمتر به چشم می‌خورد ، اگرهم استفاده شود بیشتر در منازل قدیمی دیده می‌شود.البته در بازار کابینت خلاقیت هایی در جهت رونق دوباره این بازار همچون کابینت فلزی طرح ام دی اف یا کابینت فلزی طرح چوب صورت گرفته است اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی و وارد شدن انواع جنس کابینت و طرح های مختلف و متنوع به بازار کابینت سازی، کابینت های فلزی چندان مثل قبل طرفدار ندارد.

مزایای کابینت فلزی

سبک، کم هزینه، قابل اجرا در همه جا

معایب کابینت فلزی

مقاومت کم به رطوبت و زنگ زدگی، تنوع کم

گروه انبوه سازان و املاک پردیس

بهترین املاکی که اخیرا توسط پردیس معرفی شده

ارسال دیدگاه

املاک را مقایسه کنید

مقایسه (0)