راهکارهای افزایش امنیت ویلا!

باید این واقعیت را پذیرفت که در چند سال اخیر بحث دزدی از ویلا‌ها و یا اجاره دادن غیرقانونی ویلا‌ها افزایش یافته است. حتماً تا به حال در شبکه‌های مجازی چنین اخباری را شنیده‌اید که برخی از افراد در شمال کشور ویلا‌های دیگران را به صورت غیرقانونی به مسافرین اجاره می‌دهند و از این کار سود بسیار زیادی به دست می‌آورند. همین موضوع باعث می‌شود کسانی که دوست دارند ویلایی در شمال داشته باشند نگران شده و در نتیجه از تصمیم خود منصرف شوند. ما برای حفظ امنیت ویلا چند راهکار به شما پیشنهاد می‌کنیم. پس با ما همراه باشید:

.

راهکارهای افزایش امنیت ویلا

 درب‌ها و قفل‌های ضد سرقت 

بی شک ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین روش برای اینکه امنیت هر ساختمانی بالا برود این است که درب‌ها و قفل‌های ضد سرقت استفاده شود. برخی از این درب‌ها و پنجره‌ها دارای قفل‌های دوسو یا چهارسو هستند که باعث می‌شوند درب از دو طرف یا چهار طرف قفل شود. در ساخت این قبیل درب‌ها از چوب‌های بسیار مقاوم و ورقه‌های فولادی استفاده می‌گردد تا به راحتی با هر ضربه‌ای شکسته نشوند.

 درب‌های آکاردئونی

حتماً بر روی تمامی درب‌ها و پنجره‌ها از محافظ‌های آکاردئونی استفاده کنید. طراحی قفل‌های محافظ‌های آکاردئونی کاملاً استاندارد و به روز انجام می‌شود. در نتیجه سارقین به راحتی نمی‌توانند آن‌ها را باز کنند. از طرف دیگر وجود این محافظ‌ها بر روی درب‌ها و پنجره‌های ضد سرقت پروسه کار را برای سارقین سخت‌تر و طولانی‌تر می‌کند چون یک مرحله اضافه‌تر برای باز کردن قفل‌ها در پیش روی آن‌ها قرار می‌گیرد.

 دزدگیر‌های هوشمند 

یکی از روش های بسیار عالی که ما می‌توانیم به شما معرفی کنیم این است که دزدگیر‌های هوشمند را در داخل محوطه ویلا قرار دهید. این دزدگیر‌ها می‌توانند هر نوع حرکت غیر عادی و مشکوک را شناسایی کرده و به شما اطلاع دهند. دزدگیرهای هوشمند در انواع مختلف تولید می‌شوند که عبارتند از:

– دزدگیر‌های هوشمند با مادون قرمز

این دزدگیر‌ها از مادون قرمز برای ردیابی حرکات افراد یا اجسام استفاده می‌کنند. اگر دمای محیط تغییرات فاحشی نشان دهد ارتعاشات مادون قرمز باعث به صدا درآمدن دزدگیر می‌شود.

– دزدگیر‌های فراصوت

این قبیل دزدگیر‌ها با ارسال کردن موج‌های صوتی با فرکانس بالا به محیط کار می‌کنند و به محض اینکه متوجه شوند فردی در داخل ویلا است سریعاً آژیر خطر به صدا در می‌آید.

– دزدگیر‌های هوشمند لرزشی

اگر سارق بخواهد شیشه ویلا را بشکند به محض اینکه ضربه‌ای به شیشه وارد می‌کند دزدگیر‌های لرزشی فعال می‌شوند.

– دزدگیر‌های ویدیویی 

برای نصب این قبیل دزدگیر‌های هوشمند شما نیاز به دوربین‌های مداربسته دارید. وقتی فرد مشکوکی در داخل تصویر دیده شد دزدگیر حضور او را به شما اطلاع می‌دهد.

– دزدگیر‌های مگنتی

در بین انواع دزدگیر‌های هوشمند، پیشرفته‌ترین آن‌ها دزدگیر‌های مگنتی هستند که از دو قطعه جدا از هم تشکیل شده و به صورت مگنتی به هم وصل می‌شوند. اگر این دو قطعه از هم جدا گردند دزدگیر به صدا در می‌آید. معمولاً این دزدگیر‌ها را بر روی درب و پنجره نصب می‌کنند.

دوربین‌های مداربسته 

اگر شما می‌خواهید ویلایی  بخرید ولی در شهر‌های دیگر ایران ساکن هستید می‌توانید از دوربین‌های مداربسته آنلاین استفاده کنید  تا به صورت لحظه‌ای بتوانید محیط داخلی ویلا را کنترل کنید. البته هزینه این قبیل دوربین‌ها بالاتر است ولی به هر حال چون بحث امنیت در میان است ارزش دارد.

 ویلا‌های شهرکی

اگر می‌خواهید کلیه دغدغه‌ها و نگرانی‌های شما برای تامین امنیت ویلا در شمال برطرف  و از طرف دیگر نیاز نباشد که برای ویلای خود هزینه‌های زیادی بپردازید تا از بابت سرقت و دزدی هیچ نگرانی نداشته باشید بهترین کار این است که به سراغ خرید ویلا‌های شهرکی بروید. این قبیل ویلا‌ها دارای سیستم امنیتی بسیار قوی هستند. برای شهرک‌ها چند نگهبانی در نظر گرفته می‌شود که به صورت ۲۴ ساعته از شهرک مراقبت می‌کنند.

از طرف دیگر ورودی شهرک‌ها دارای دوربین‌های مداربسته هستند. بنابراین نگهبانی‌ها و این دوربین‌ها از تمام ویلا‌هایی که در داخل شهرک وجود دارد به درستی محافظت خواهند کرد. پس هزینه‌ای که شما باید برای تامین امنیت ویلا در شمال بپردازید به مراتب بسیار کمتر از زمانی است که یک ویلای شخصی دارید چون هزینه نگهبانی و نصب دوربین توسط تمامی اهالی شهرک پرداخت می‌شود.

این تنها یکی از مزیت‌های خرید ویلا‌های شهرکی است. شما وقتی به سراغ این قبیل ویلا‌ها می‌روید هزینه کمتری را برای خرید پرداخت خواهید کرد چون هزینه زمین ویلا بر روی تمامی ویلاها پخش می‌شود. در استان‌های شمالی کشور ویلا‌های شهرکی بسیار زیادی وجود دارد. برخی از آن‌ها جنگلی هستند و برخی در مناطق ساحلی احداث شده‌اند.

کافی است با مشاورین املاک معتبر و شناخته شده نظیر املاک پردیس در ارتباط باشید؛ موقعیت هر یک از شهرک‌ها، امکانات و خدمات آن‌ها، سن ویلا‌های ساخته شده در شهرک‌ها و همچنین بحث امنیت شهرک‌ها را با دقت بررسی کنید و راه‌های ارتباطی و مواصلاتی شهرک را نیز کنترل نمایید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. به هر حال شما در حال سرمایه‌گذاری بخشی از دارایی خود هستید و نباید بی‌گدار به آب بزنید. برای این شهرک‌ها علاوه بر مسأله امنیتی، امکانات رفاهی کاملی نیز در نظر گرفته شده است. پس شما یک انتخاب از هر نظر ‌ایده‌آل خواهید داشت.

ارسال دیدگاه

املاک را مقایسه کنید

مقایسه (0)