انواع لوستر: راهنمای خرید و نصب لوستر

انواع لوستر بر اساس مدل

یکی از شیوه‌های دسته بندی انواع لوستر بر اساس مدل آن هاست که اتفاقاً تنوع بسیار زیادی دارند. در ادامه شما را با محبوب ترین انواع مدل های لوستر آشنا می کنیم:

  • لوستر حلقه ای

یکی از زیباترین و مدرن ترین مدل های لوستر به سبک حلقه ای است. لوسترهای حلقه ای نه تنها نوردهی فوق العاده زیبایی دارند، بلکه فضای اتاق را به شکل دلفریبی تزئین می کنند.

برای ساخت لوستر حلقه ای از یک یا چند رینگ یا حلقه به موازات زمین استفاده شده که در داخل آن لامپ های کوچک ال ای دی قرار گرفته اند. جنس رینگ های لوستر حلقه ای از فلز، شیشه و یا کریستال است.

  • لوستر لاله‌ای شکل

لوستر طرح لاله یکی از لوکس ترین مدل های لوستر است که برای انواع چیدمان از جمله کلاسیک، لوکس و سنتی تطابق بالایی دارد. جنس بدنه اصلی لوستر لاله ای از متریال های مختلف فلزی ساخته شده است که فلز آهن بدترین و فلز برنز باکیفیت ترین فلز قابل استفاده برای ساخت لوستر لاله ای به شمار می آید.

  • لوستر آویزی

لوسترهایی که معمولاً ۱ الی ۶ شعله دارند و ارتفاع شعله های در آن ها قابل تنظیم است، به نام آویز شناخته می شوند. چشمه نور لوسترهای آویز به دو دسته منظم و نامنظم تقسیم بندی می شود.

در این نوع لوسترها شکل نوردهی به صورت رو به پایین و مستقیم است، به همین دلیل اغلب در داخل آشپزخانه ها کاربرد دارند. به دلیل استفاده از متریال کم وزن قیمت خرید این نوع لوستر تقریباً مناسب است.

  • لوستر ریسه ای

برای ساخت لوستر ریسه ای از قسمتی به نام سینی به همراه رشته های کریستال استفاده می شود که توسط سیم های آویز از جنس استیل ضد زنگ به سینی وصل شده اند. از لوستر ریسه ای به عنوان یکی از زیباترین انواع لوسترهای آویز یاد می شود که برای نصب در سالن های پذیرایی با سقف های بلند مناسب است.

  • لوستر شمعی

لوستر شمعی یکی از قدیمی ترین انواع مدل لوستر است که طراحی سنتی دارد. به همین دلیل برای فضاهایی با دکوراسیون کلاسیک و سنتی سازگار است. برای طراحی لوستر شمعی از قسمت هایی به عنوان نگهدارنده شمع استفاده شده است که تعداد این نگه دارنده ها با توجه به سایز و مدل لوستر متفاوت است.

  • لوستر حبابی

لوسترهای حبابی از زمان های گذشته تا به امروز یک ابزار روشنایی مدرن به حساب می آیند، هرچند با گذر زمان دچار تغییر و تحولاتی شده اند.

انواع حباب لوستر کدر و یا شفاف هستند و بر همین اساس دسته بندی می شوند. هر چه حباب لوستر روشن تر باشد، نوردهی بالاتری دارد. همچنین جنس بدنه این نوع لوستر بر روی درخشش آن تاثیرگذار است، اگر از متریال بی کیفیت در ساخت لوستر حبابی استفاده شود، بعد از مدتی ظاهری زنگ زده پیدا می کند.

  • لوستر خطی

لوستر خطی یا لاینر نمونه ای متفاوت از تمام لوسترهایی است که تا بحال آن ها را معرفی کرده ایم. این مدل از لوستر به جای اینکه دایره ای شکل و شعاعی باشد، به صورت مستطیل شکل یا کشیده طراحی می شود.

نحوه قرارگیری لامپ ها بر روی لوستر خطی یا به صورت چند لامپ در کنار یکدیگر است و یا اینکه گستره سراسری از لایه های شیشه ای برای نگهداری لامپ ها بر روی لوستر قرار گرفته اند.

طراحی منحصر به فرد لوسترهای خطی باعث شده که برخلاف لوسترهای شعاعی و کلاسیک فقط برای مکان های خاصی از داخل ساختمان مناسب باشند. به عنوان مثال نصب لوستر خطی در بالای میز غذاخوری مستطیل شکل و یا بالای اپن یا کانتر آشپزخانه مستطیلی بسیار رایج است.

نکات مهم چیدمان لوستر

مهمترین کار بعد از خرید لوستر به چیدمان آن مربوط می شود. نکات مهمی در خصوص چیدمان لوستر وجود دارد که رعایت آن ها به جلوه بیشتر لوستر کمک می کند و چه بسا عدم توجه به آن ها باعث ایجاد ترکیبی بد منظره از لوستر با دکوراسیون داخلی خانه می شود.

در قسمت زیر شما را با مهمترین نکات مرتبط با چیدمان لوستر آشنا می کنیم:

  • اگر سقف منزل شما کوتاه است، باید از لوستر شاخه ای استفاده کنید که طول زنجیر آن حداکثر ۶۰ سانت بوده و از سقف به لوستر وصل شود.
  • برای خانه هایی با سقف های بلند استفاده از لوسترهای شاخه ای و ریسه ای گزینه بسیار مناسبی است.
  • لوستر مناسب برای منزل عرض ۷۵ و ارتفاع ۷۰ سانتی دارد.
  • اگر می خواهید لوستر را در اتاق غذاخوری نصب کنید، باید به طراحی میز ناهارخوری دقت کرده و لوستر هم اندازه با میز بخرید که از لحاظ شکل هندسی با آن مطابق باشد.
  • لوستر اتاق نشیمن را طوری انتخاب کنید که با فضای کلی اتاق همخوانی داشته باشد و محیط را یکدست کند.
  • نصب لوستر دیواری و آویز در قسمت ورودی خانه فضایی لوکس و زیبا ایجاد می کند.
  • برای چیدمان لوستر اتاق نشیمن باید به سبک اتاق دقت کرد. دکوراسیون های سلطنتی و کلاسیک با لوسترهای کریستالی و دکوراسیون های مدرن با لوسترهای ساده و چوبی زیباتر می شوند.

برای اینکه بتوانید بهترین لوستر را انتخاب کنید، توصیه می کنیم به نکات زیر دقت داشته باشید:

  • اندازه لوستر باید متناسب با متراژ فضا باشد تا روشنایی مناسب برای محیط فراهم کند. برای این منظور می توانید طول و عرض سالن را با هم جمع کنید تا عرض لوستر مورد نیاز اتاق خود را انتخاب کنید. (طول سالن+عرض سالن= عرض لوستر)
  • میزان روشنایی لوستر را بر اساس فضا انتخاب کنید. به عنوان مثال برای اتاق خواب نیاز به نور ملایم داریم، اما در اتاق پذیرایی میزان شدت نور باید بیشتر باشد. با توجه به این فاکتورها تعداد لامپ های روی لوستر را تعیین کنید.
  • نوع لوستر باید با محیط مورد نظر مطابقت داشته باشد. به عنوان نمونه استفاده از لوستر شاخه ای در داخل اتاق پذیرایی انتخاب مناسبی است.
  • سبک لوستر را بر اساس سبک دکوراسیون انتخاب کنید. برای هر کدام از سبک های مدرن، مینیمالسم، سنتی و غیره باید لوستر مختص به آن سبک استفاده شود.
  • در هنگام خرید لوستر حتماً ارتفاع زمین تا سقف را اندازه بگیرید تا لوستر با ارتفاع مناسب انتخاب کنید.
  • میزان مصرف انرژی در لوستر باید به اندازه باشد، خرید لوسترهای اس ام دی و ال ای دی به دلیل مصرف پایین انرژی گزینه خوبی است.

گروه انبوه سازان و املاک پردیس

بهترین املاکی که اخیرا توسط پردیس معرفی شده

ارسال دیدگاه

املاک را مقایسه کنید

مقایسه (0)