با بلندترین برج های ایران بیشتر آشنا شوید!

بلندترین برج‌ های ایران به ترتیب ارتفاع

برج میلاد

 

برج میلاد واقع در تهران با ۴۳۵ متر ارتفاع، بلندترین سازه در ایران و ششمین برج بلند مخابراتی در دنیا است. ساخت این برج در سال ۱۳۷۹ آغاز شد و در سال ۱۳۸۶ به پایان رسید. این برج به مهندسی «دکتر رضا حافظی» در زمینی با مساحت تقریبی ۶۲ هکتار و در ۱۲ طبقه طراحی شده است. محل قرارگیری آن غرب تهران و از بزرگراه‌های حکیم، همت، شیخ فضل‌الله و چمران قابل دسترسی است.

برج بین الملل

این برج واقع در تهران و بلندترین ساختمان‌ مسکونی ایران نیز به شمار می‌رود که ‍۱۶۲ متر ارتفاع دارد. این برج مسکونی ۵۶ طبقه،۵۷۲ واحد مسکونی را در خود جای داده است. ساخت برج بین‌المللی تهران در سال ۱۳۷۵ توسط شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان (سهامی عام) آغاز شد و در سال ۱۳۸۶ به پایان رسید. مساحت زیربنای این برج ۲۲۰ هزار متر مربع در نظر گرفته شده است و تمام امکانات رفاهی مورد نیاز زندگی، مانند بخش‌های تجاری، ورزشی، خدماتی و… در آن یافت می‌شود. مدیریت انرژی مصرفی، شبکه کامپیوتری داخلی، دوربین‌های مداربسته، سیستم اطفای حریق، آنتن مرکزی تلویزیون و سیستم کنترل ترافیک آسانسور از دیگر خدمات این برج برای ساکنان است.

برج تجارت جهانی، تبریز

برج تجارت جهانی تبریز مرتفع‌ترین برج اداری، خدماتی و گردشگری کشور است که در شهرک ولیعصر تبریز قرار دارد. ساخت این برج در تاریخ ۱۳۸۶ آغاز شد و سال ۱۳۹۵ به پایان رسید. طراحی این برج در ۳۷ طبقه و ارتفاع ۱۵۲ متر انجام شده است. سازه اصلی برج از نوع سوپر فریم است و در ساخت آن از فناوری‌های روز دنیا به‌منظور کاهش اثرات زلزله بهره گرفته‌اند. نمای آن توسط پانل‌های سرامیکی ویژه آج‌دار تزیین شده است.

می‌توان گفت برج تجارت جهانی تبریز اولین ساختمان با پلان آزاد در ایران است و علاوه بر بخش‌های اداری، بخش‌های دیگری از جمله سالن‌های همایش، استودیو پخش برنامه‌های تلویزیونی، هتل، رستوران گردان و پارکینگ را شامل می‌شود.

برج الماس قو خاورمیانه

برج الماس قو نیز از دیگر برج‌های بلند ایران است که در استان مازندران قرار دارد. دو برج آن مسکونی- تجاری که ۲۱ طبقه دارند و برج سوم آن هتلی پنج ستاره در ۳۵ طبقه و ارتفاع ۱۵۰ متر است. ساخت این پروژه در سال ۱۳۸۷، در زمینی به مساحت ۴۳ هزار متر مربع آغاز شد. این پروژه با استفاده از معماری اصیل ایرانی و تکنولوژی‌های روز صنعت ساختمان ساخته شده است. اسکلت آن از نوع فلزی و سیستم سازه آن قاب خمشی است.

از امکانات جذاب برج قو می‌توان به امکانات ورزشی، تفریحی و فرهنگی آن در کنار بخش‌های تجاری و اقامتی اشاره کرد که درمجموع ۹ آسانسور دسترسی به قسمت‌های مختلف آن را میسر می‌کند. این برج به سبب موقعیت مکانی خود، چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای به دریا و جنگل دارد.

423811ba-11cd-4bcd-ad4b-12fef4bad480

گروه انبوه سازان و املاک پردیس

بهترین املاکی که اخیرا توسط پردیس معرفی شده

ارسال دیدگاه

املاک را مقایسه کنید

مقایسه (0)