قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳

 

پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳

افزایش هزینه‌های ساخت

افزایش هزینه‌های ساخت نیز یکی دیگر از عواملی است که به افزایش قیمت مسکن منجر می‌شود. افزایش در قیمت مصالح و هزینه‌های ساختمانی احتمالا تاثیر زیادی بر هزینه نهایی مسکن داشته باشد.

تحولات سیاسی بین‌المللی

تحولات سیاسی بین‌المللی نیز از جمله عوامل کلانی هستند که می‌توانند قیمت مسکن را تحت تاثیر قرار دهند. رویدادها و تغییرات در روابط بین‌المللی می‌توانند باعث نوسانات در بازار مسکن شوند.

تاثیر جنگ بر بازار مسکن کشور، ما امری است که در نگاه اول کمتر مشهود به‌نظر می‌آید، اما در واقعیت دارای اهمیت بسیار زیادی است. جنگ‌های کنونی، از جمله جنگ روسیه و اوکراین و جنگ اسرائیل و فلسطین که در مناطق مختلف جهان رخ داده‌اند، تاثیرات مستقیم و غیرمستقیمی بر بازار مسکن کشور ما داشته‌اند.

 

 

در سال ۱۴۰۳، به احتمال فراوان گرانی خانه‌ها را در پیش داریم!

 

چمنی، رییس پیشین کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، در انتقاد از عملکرد دولت، اظهار کرد: متاسفانه برخی از تصمیمات و اقدامات دولت به افزایش قیمت خرید خانه در منطقه‌های مختلف مانند خرید خانه زعفرانیه منجر می‌شود.

مسئله اخذ مالیات نیز یکی از عواملی است که نوعی شوک منفی به بازار وارد می‌کند و در لایحه بودجه ۱۴۰۳، این بحث مطرح شده است که بیشترین فشار را بر مستاجران ایجاد خواهد کرد و در این زمینه شکی وجود ندارد. او افزود: با توجه‌به یک قانون نانوشته، در آستانه سال نو، تمام اقلام خوراکی و غیرخوراکی به شکل فزاینده‌ای گران می‌شوند.

این وضعیت باعث مسئله قطعی و اجتناب‌ناپذیر افزایش قیمت مسکن در سال جدید می‌شود و مردم بایدخود را برای رشد قیمت خانه‌ها آماده سازند. با این حال، با وجود دیدگاه‌های دیگر تحلیل‌گران حوزه مسکن، انتظار نمی‌رود که نرخ رشد به‌طور چشمگیری افزایش یابد. پس از انتخابات مجلس و شروع به کار نمایندگان جدید در سال آینده، بازار با شوک تازه‌ای مواجه خواهد شد.

 

گروه انبوه سازان و املاک پردیس

بهترین املاکی که اخیرا توسط پردیس معرفی شده

ارسال دیدگاه

املاک را مقایسه کنید

مقایسه (0)